Aktywna tablica 2024

W ramach Rządowego Programu „Aktywna tablica” nasza szkoła otrzymała wsparcie finansowe w wysokości 43 750,00 zł., 80% tej kwoty to dofinansowanie z Ministerstwa Edukacji i Nauki, a 20% stanowi wkład własny z budżetu państwa.

Przyznana kwota umożliwiła nam zakup pomocy dydaktycznych, narzędzi multimedialnych, które pozwalają na stosowanie nowoczesnych technologii podczas zajęciach lekcyjnych, rewalidacyjnych, korekcyjno–kompensacyjnych, logopedycznych, dydaktyczno –wyrównawczych, rozwijających kompetencje emocjonalno–społeczne.

Dzięki przyznanej dotacji i wyposażeniu szkoły w profesjonalne pomoce, możemy rozbudzić wyobraźnię dziecka i dłużej utrzymać jego uwagę na omawianym zagadnieniu. Nowoczesne programy i pomoce edukacyjne wspierają rozwój komunikacji i kompetencji emocjonalno–społecznej, wspomagają procesy uczenia się. Wykorzystując TIK w edukacji oraz terapii, zajęcia specjalistyczne i lekcje stają się ciekawsze, uczniowie są bardziej zaangażowani, łatwiej przyswajają wiedzę.

W ramach udzielonego wsparcia finansowego zakupione zostały:

 

 mTalent zajęcia logopedyczne - Seria programów multimedialnych dla dzieci z wadami wymowy i innymi zaburzeniami sprawności językowej​

 

mTalent Czytanie SY-LA-BA-MI - Kompleksowy zestaw programów do ćwiczeń nauki czytania, opartych na zbiorze sylab otwartych oraz inspirowanych metodą 18 struktur wyrazowych

 

mTalent Będzie dobrze - program wspierający kształcenie kompetencji emocjonalno-społecznych oraz udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w kontekście sytuacji kryzysowych i traumatycznych

 

mAutyzm - zestaw aktywnych ćwiczeń do pracy z uczniami w spektrum autyzmu, a także z niepełnosprawnością intelektualną i innymi problemami komunikacyjnymi

 

mTalent Koncentracja i pamięć - Zestaw interaktywnych ćwiczeń stymulujących funkcje poznawcze, a także usprawniających spostrzeganie, pamięć i koncentrację uwagi

 

mTalent Percepcja wzrokowa - Zestaw interaktywnych ćwiczeń wspomagających usprawnianie i rozwój percepcji wzrokowej, a także wspierający koncentrację uwagi opartej na analizatorze wzrokowym

 

mTalent Percepcja słuchowa - Zestaw interaktywnych ćwiczeń wspomagających usprawnianie i rozwój percepcji słuchowej, a także wspierający koncentrację uwagi opartej na analizatorze słuchowym

 

mTalent Autyzm Mowa w kontekście społecznym cz. 1 i cz. 2 - Zestaw interaktywnych ćwiczeń wspomagających rozwijanie sprawności komunikacyjnej

mTalent Afazja - Zestaw ekranów interaktywnych z ćwiczeniami dla odbiorcy z afazją lub diagnozą niedokształcenia mowy o typie afazji

 

mTalent Niepełnosprawność intelektualna - Zestaw ćwiczeń interaktywnych i kart pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub innymi deficytami rozwojowymi do wykorzystania podczas zajęć funkcjonowania osobistego, społecznego, komunikowania się i rewalidacji

 

mTalent Dyslekcja  - Interaktywny zestaw narzędzi, materiałów diagnostycznych i dydaktyczno-terapeutycznych dla szkół podstawowych

 

mTalent Czytanie ze zrozumienie - Zestaw multimedialnych ćwiczeń do kształcenia i treningu umiejętności czytania ze zrozumieniem dla uczniów posługujących się językiem polskim lub uczących się języka polskiego jako obcego

 

mTalent ortografia - Seria programów kształcących świadomość ortograficzną i nawyki poprawnej pisowni

 

Zespół nauczycielski

Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 1 im. Marii Konopnickiej w Gorzowie Wielkopolskim., w ramach realizacji zadań Rządowego Programu Aktywna Tablica, powołał szkolnego
e-koordynatora i nauczycielskie zespoły samokształceniowe.

Szkolny e-koordynator, którego zadaniem jest koordynacja działań w zakresie stosowania TIK w szkole: Karina Kawecka (nauczyciel informatyki).

Nauczycielskie zespoły samokształceniowe:

  • zespół specjalistów,
  • zespół nauczycieli przedmiotów humanistycznych,
  • zespół matematyczny
  • zespół przyrodniczy,
  • zespół nauczycieli języków obcych,
  • zespół nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej.

 

Cele i zadania powołanych zespołów:

  • Uczestnictwo w międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli stosujących TIK w nauczaniu.
  • Organizacja lekcji z wykorzystaniem narzędzi TIK w nauczaniu i udostępnianie scenariuszy innym nauczycielom.
  • Dzielenie się przyjętymi rozwiązaniami i doświadczeniami z innymi nauczycielami.
  • Prowadzenie zajęć otwartych z wykorzystaniem TIK.
  • Uczestniczenie w szkoleniach i konferencjach z zakresu stosowania TIK w nauczaniu.
  • Przedstawienie sprawozdania z realizacji zadań wynikających z udziału w Programie.